Translate

úterý 12. ledna 2016

Wish list

Co to je "Wish list"? To je přeci list přání :) Kdyby mi Ježíšek nadělil ještě tak dva hektary pozemku, nebo jsem zjistila, že ty louky za plotem mi najednou odkázal prastrýček z Ameriky, takže mám kam sázet. A nebo pod léty osvědčeným heslem "se vejde" je prostě koupím a... se vejde.

Lykkefund a Lysimachia ciliata "FIRECRACKER" v rozáriu Krásné růže




Krásná sněhově bílá damašská růže se zeleným středem. Prostě...prostě...prostě ano!
Protože rudých voňavých růží není nikdy dost, zvlášť, když jsou to Portlandky.
Nádherná oranžová růže, po které vzdychám už 4 roky a kterou absolutně nemám kam dát.
Nádherná Austinka, která by, dle mých tužeb, přání a rozvržení záhonu, měla být alespoň o metr vyšší.
Potencionálně popínavá Ausinka. Vonící. Opakující. Porcelánové něžné kvítky. To chcete...
Kachni, nepřeháníš to s těmi Austinkami? Ts, a já se ptám - DÁ se to vůbec s Austinkami přehnat?

Austinův tuším první oficiální pokus o opakující rambler. A já ho budu mít, muhehe!
Vždycky budu mít slabost pro oranžové růže...které v rozkvětem blednou do krémova...a které absolutně netuším, kam v zahradě umístit. A jako včelařka mám sama na sebe páku, že růže s jednoduchými květy sice nektar bzučilkám nedají, ale pyl, pyl ten ano :))
Dobrá, už to začínám s Austinkami trošku přehánět. Takže ještě jednu porcelánovou něžnou krásku neurčité něžné barvy (utřít slinu...) a konec, šlus! 

Dávná touha, roky nenaplněná láska. Jižní chráněná zeď stále zeje prázdnotou. Ale jednoho dne přijede k našim dveřím princ na bílém koni, který se usměje zářivě bílými zuby a ze sedlové brašny zdobené liliovými květy mi podá zakořeněnou větvičku a řekne: "Sázej!" (ok, asi už trošku blbnu, měla bych se jít najíst...).

Kdybyste byli někdo vlastníky jakékoli růže z mého "Listu přání" a chtěli mi dát vědět, že má krásná vysněná je ve skutečnosti zatracené páchnoucí nemocné nerostoucí nekvetoucí světničící křoví, a nebo naopak růže nebývalých kvalit, krásy a půvabu, nebojte se mi to sdělit do komentáře, budu moc ráda :).

Vaše Kachnishte

3 komentáře:

  1. Dekuji za Vase stranky, naprosto me uchvatily :) tesim se na dalsi krasne prispevky :) at se Vam dari. Magda

    OdpovědětVymazat
  2. Wollerton Old Hall mám na zahradě čtyři roky. První dva roky byla taková nijaká (chtěla jsem ji přesadit), ale potom se nějak vzchopila a zmohutněla. Ta barva květů je opravdu "neurčitá", taková krémově broskvová, velice jemná. Vůně je myrhová, dost silná. Musím říct, že tahle růže si svoje místo na zahradě vyloženě vydobyla a já jsem ji začala mít moc ráda http://www.zahradastararise.cz/anglick-r-e.html?page-id=478
    Lady of Shalott mám taky, ale netroufám si o ní zatím moc psát, letos pokvete teprve podruhé, ale jeví se mi jako přislib do budoucna, chová se sebevědomě a vypadá to, že ví, co dělá.
    A znáte Summer song? Ta je úžasná naprosto, barva taková dráždivě oranžovo červená (nedá se moc popsat ani zachytit na fotce), vždycky ji obhlížím jako div světa http://www.zahradastararise.cz/anglick-r-e.html?page-id=478 Díky za vaše články, jsou skvělé! Marta V. J.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky si píšu takový wishlist na to, čím si příští rok osázím novou zahradu. Letos děláme terénní práce, takže setí a sázení mě čeká na jaře. :) Zatím řádí na zahradě manžel – umělecký kovář – který se svářečkou a samostmívací kuklou vytváří konstrukce na popínavé květiny. :) Jen by to se mnou mohl trochu více konzultovat. Včera z něj vypadlo, že budeme pěstovat maliny a udělal na to rovnou takovou hrazdu. A já třeba maliny ale vůbec nechci!

    OdpovědětVymazat